Lojistik planınıza ne kadar çok adım dahil edilirse; genel prosedürünüzün daha verimli olması gerekecek. Çeşitli malzemelerin tedarik edilmesi gerekiyorsa; lojistik sürecinizde ne kadar çok adımınız varsa, tüm süreç o kadar verimli olacaktır. Çeşitli malzemelerin belirli bir bölgeye çeşitli dönemlerde sevk edilmesi gerektiğini varsayalım. Bu durumda, tedarik zincirinizin etkili ve verimli olması ve herhangi bir soruna hızlı bir şekilde yanıt verebilmesi gerekir. İşiniz ne kadar büyükse, o kadar karmaşık hale gelir ve şirketinizin daha organize olması gerekir. Tedarik zincirinizin olabildiğince sorunsuz çalışmasını sağlamak için, Lojistik ihtiyaçlarınızı verimli bir şekilde ele almak için en iyi beş ipucumuzu burada bulabilirsiniz.

1. Etkili bir planınız olduğundan emin olun

Verimli lojistiğin anahtarı planlamada yatmaktadır. Taşıma sürecinde birdenbire alınması gereken kararlar ne kadar az olursa o kadar iyidir. İyi bir plan olası her senaryoyu sağlamasa da doğaçlama kararları en aza indirebilir. Bir lojistik uzmanı, tedarik zincirlerinde meydana gelen herhangi bir gecikmeyi ellerinden gelen en iyi şekilde önlemeyi planlamalarını sağlayacaktır.

2. Her zaman bir acil durum stratejiniz olsun

Lojistik planınızın ne kadar kusursuz olduğuna inansanız da, her olasılığa hazırlıklı olamazsınız. İyi bir lojistik yöneticisi, tedarik zincirini her noktada takip etmeleri ve yangınlar çıktıkça söndürmeye çalışmaları gerektiğinden, plan oluşturulduktan sonra işlerinin bitmediğini fark eder. Bunu başarmak için, lojistik planınızın her bir unsuru için beklenmedik durumların olması önemlidir. Ne zaman orijinal planınıza bağlı kalacağınızı ve ne zaman yedek planınıza geçeceğinizi bilmek önemlidir, ki bu sadece deneyimle mümkündür.

3. Kişilerarası becerileri iyi olan bir lojistik yöneticisi istihdam edin

Lojistik planlarınız ters giderse, herşeyi yoluna koymak için sorumlu kişinin mükemmel kişilerarası becerilere sahip olması gerekir. Bunun nedeni, işletmenizdeki çalışanlarınızla lojistiği yeniden düzenlemeleri gerekmesidir, bu da hayatlarını onlar için daha zor hale getirebilir. Ayrıca bazen boşluğu doldurmaya yardımcı olması için talep üzerine bir lojistik hizmet sağlayıcısı bulmaları gerekebilir.

Lojistik departmanınızın başındaki kişinin başkalarıyla etkileşim kurma konusunda becerikli olduğunu ve sektörle güçlü bir bağ kurabildiğini varsayalım. Bu durumda, işletmenizi herhangi bir lojistik sorundan uzak tutabileceklerdir. Şirketinizdeki birisi bu tanıma uyuyorsa veya bu işi yerine getirecek ideal kişiyi bulmak için organizasyon dışında düşünmeniz gerekecekse, bu başarılı lojistik yönetiminin önemli bir parçasıdır.

4. Mümkün olan her yerde sisteminizi otomatik hale getirin

Bu dijital çağda, lojistik süreçlerinizi otomatikleştirmek için her teslimatı izlemek ve takip etmek gibi birçok yöntem kullanabilirsiniz. Sistemler, ham verileri herhangi bir önyargı olmadan sunarak tedarik zincirinizi yönetmekten kaynaklanan varsayımları ortadan kaldırabilir. Envanter ve filo yönetimi yazılımları yardımıyla işletmenizin bilgi sahibi olmasını sağlamak, kârlılığınızı en çok etkileyen değişkenler etrafında süreçlerinizi iyileştirmenize yardımcı olabilir.

5. Yaptığınız hatalardan ders alın

İşletmenizin ölçeğine bağlı olarak, kötü lojistik yönetimi işletmenize her yıl binlerce dolara mal olabilir. Tedarik zinciri yönetiminizi optimize ederken yapılacak en önemli şeylerden biri başkalarının hatalarından ders çıkarmaktır. Ara sıra bir grup olarak toplanıp geçmişte yaptığınız hataları tartışın. Lütfen tekrar tekrar önlemek için kurmayı planladığınız sistemlere odaklanın. Tedarik zincirinizin olabildiğince verimli olması ve işletmenizi her yıl binlerce lira tasarruf edebilmesi için bu noktaları unutmayın.